dimecres, 1 de juliol del 2009

Miquel Abad Miró





Miquel Abad va naixer a Alcoi al 1912 i va morir el 1994. Nebot de Gabriel Miró i del pintor Lorenzo Casanova, estudiaria arquitectura en Madrid i València, però des de molt prompte es va interesar per la pintura i va formar part dels cercles culturals alacantins, prenent contacte amb Gastón Castelló, Daniel Bañuls, Melchor Aracil. Amic del poeta Miguel Hernandez dibuixarà per a ell la il·lustraració del poema "Las manos." Detingut en parell d'ocasions després de la guerra civil, es dedicarà professionalment a l'arquitectura però sense abandonar la pintura, i sense deixar de dibuixar alegories dels poemes de Miguel Hernandez.
En la seua obra destaca la figura humana, en molts casos dins d'un entorn geometrizat, on la figura solitària es superpossa al fons . De la mateixa manera la seua obra abstracta destaca pel domini del volum, quasi escultòric.
No fa molt Josep Albert Mestre va escriure un llibre sobre aquest oblidat pintor i en l'any 2004 la fundació Miguel Hernandez d'Oriola va dedicar una exposició al seu record.
--------------------------------
Miquel Abad nació en Alcoy en 1912 y murió en 1994. Sobrino de Gabriel Miró y del pintor Lorenzo Casanova, estudiaría arquitectura en Madrid y Valencia, pero desde muy pronto se interesarse por la pintura y formó parte de los círculos culturales alicantinos, tomando contacto con Gastón Castellón, Daniel Bañuls, Melchor Aracil. Amigo del poeta Miguel Hernandez dibujará para él la il lustraració del poema "Las manos." Detenido en par de ocasiones después de la guerra civil, se dedicará profesionalmente a la arquitectura pero sin abandonar la pintura, y sin dejar de dibujar alegorias de los poemas de Miguel Hernandez.
En su obra destaca la figura humana, en muchos casos dentro de un entorno geometrizado, donde la figura solitaria se superpone al fondo. De la misma manera su obra abstracta destaca por el dominio del volumen, casi escultórico.
No hace mucho Josep Albert Mestre escribió un libro sobre este olvidado pintor y en el año 2004 la fundación Miguel Hernández de Orihuela dedicó una exposición en su recuerdo.

5 comentaris:

Bea Diaz Segui ha dit...

que dediquen en orihuela y aqui no ?? eso tiene delito !!! estan muy olvidados aqui en alcoy !!!

ikalk ha dit...

En Alcoi li van dedicar una exposició en 1990.

Bea ha dit...

ahhhh no ho sabia, pero aixina i tot es poc el reconeiximent que tenen els pintors alcoians

V. Fauvé ha dit...

Me recuerda mucho al mejicano Diego Rivera, marido de Frida Kahlo....supongo que lo tendría como una influencia, parece bastante evidente...

Bea Diaz Segui ha dit...

si es verdad, fernando este estilo me encanta también, frida kahlo me gusta mucho